2017(e)ko urtarrilaren 11(a), asteazkena

Starbucks enpresaren azterketa

Ainhoa Corral, Oier Saénz eta Aitor Yáñez
Starbucks kafe enpresa  bat da, oso famatua. Howard Schultz enpresaburua da eta berak dio, kafe hauek italiar kafeetan oinarrituta daudela. 


1971. urtean lehenengo kafetegia Seattle-n ireki zen. Berehala ospetsu bilakatu zen, eta horri esker bizkor hedatu egin zen mundutik. Izan ere, gaur egun hain famatua da, zein, 17.000 kafetegi baino gehiago ditu.

Bezeroak lortzeko nahian, Starbucks enpresak marketin estrategia ugari erabiltzen ditu. Esaterako, desberdintze-estrategia. Hori erabiliz, bere produktua gainerako kafe marken gainetik jartzen du: bezero motaren arabera produktu ezberdinak edota beste motatako kanpainak abian baititu.



Kafetegi honi egindako bisitan konturatu ginen beste motatako trikimailuak ere erabiltzen dituela. Adibidez, ilaran zauden bitartean, hainbat produktu jartzen dituzte eskuragarri, zuk itxaroten duzun bitartean eros ditzazun. Edota, denboraldiaren arabera edalontzi diseinu berriak plazaratzen dituzte, orain adibidez, gabonetako edalontziak dituzte. 





Kafe honen prezioa garestitzat hartu da askotan. Enpresaren arabera, prezio altu horiek kafetegien kokaleku pribilegiatuak justifikatzen dituzte. Hala ere, prezio altuek ez dituzte bezero kopurua asko aldarazi urteetan zehar.
Produktuaren jatorriari dagokionez, kafe arabikoa erabiltzen dute beren kafetegietan. Izan ere, Erdialdeko Afrikatik, Asiatik eta Hegoaldeko Amerikatik datorren kafe mota da. Enpresa honek, kafe kalitatea bermatzeko kontrol zorrotza dauka.



2016ko abenduaren 8an egindako elkarrizketan Starbucks-eko langile batek hainbat galdera erantzun zituen, horietako batzuk:

-Zenbat ordu lan egiten duzu?
-Bada, normalean 6 ordu lan egiten ditut, astero lau egunetan. Baina oraintxe unibertsitateko ikasketekin bateratzen dudanez lana, 3 orduko lanaldira murriztu didate.

-Nolakoa da lan-giroa?
-Oso ondo konpontzen gara guztiok, eta enpresa honen arauei jarraituz, bezero guztiei irribarre batekin agurtu behar ditugu. 

-Beste kafetegi batean lanposturen bat izan duzu? Hori egia izatekotan, aldaketarik susmatu duzu?
-Bai, nire lanaldia askoz luzeagoa zen, eta soldata antzekoa zen, beraz, askoz erosoago nago hemen, Starbucks-en.



Hala ere, bezero batzuei ere galderak egin genizkien:

-Zergatik Starbucks eta ez beste kafetegi bat?
- Nire lagunekin geratzeko lekurik aproposena da.  Gehien gustatzen zaidana bere giroa da, izan ere gaztez beteta egoten da beti. Gainera oso erosoa da.

-Zein da zure iritzia bere kokalekuarekiko?
-Nire irtziz bere kokalekua osos egokia da. Bilboko erdialdean kokatuta dago eta Bizkaiko hiriburura bisitan etortzen naizen bakoitzean atzeden bat hartzeko isugarria iruditzen zait.

-Eta zer uste duzu prezioei buruz?
-Alde batetik uste dut garestiak direla eta jende guztiarentzat ez daudela eskuragarri. Hala ere, aurretik esan dudan moduan, bere kokalekua eta giroa eragina izan dezake. Horretaz aparte, kafeak nahiko handiak dira; beraz, proportzioan, ez dira hain garestiak.



Gainera, kafetegi mota hauek ez ezik, Starbucks-ek beste kafetegi mota berri batzuk abian jarri ditu. Adibidez, Espainian Madrilgo Ortega y Gasset kalean aurki dezakegu. Kafetegi hauetan erabiltzen den estrategian, goraipatzen dute kafea kalitate hobea duela eta horregatik prezioak garestiagoak dira. Baina, garestitze honen ondorioz, kafetegi horretako maila soziala altuagoa da.




OIER SÁENZ, AINHOA CORRAL ETA AITOR YAÑEZ 1.B

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Oharra: blogeko kideek soilik argitara ditzakete iruzkinak.