2016(e)ko azaroaren 21(a), astelehena

Eskaria eta eskaintza

Oihane Cerruela, Aidé Martín eta Janire Lorenzo


Eskaria eta eskaintza teoria ekonomikoaren oinarriak dira; hau da, merkatuan dauden produktu eskuragarrien kantitatea eta kontsumitzaileek produktu bat eskuratzeko nahiaren arteko interakzioa da, Erdi Aroan sortuta.
Hainbat ekonomilarien teoría adierazten dutenez; Nahiz eta prezioa justu izan behar eskarientzat, kontuan izan behar da ere produktutuen kostea. Alfred Marsall ekonomilari britaniarra konprobatu zuen bezala, eskaria eta eskaintza elkarrekin lantzen dute merkatuko prezioa ezartzeko. Bi merkatu mota daude: A epe laburrekoa(janaria, edariak…) eta B epe luzeean (altzairuak…).
’Marshalen artaziak’ grafiko bat da non eskaria eta eskaintza gurutztzen dira x bat sortuz. Bi lerroak elkartzen diren lekuari oreka puntua esaten zaio.eskaintza eta eskariaren oreka lortzeko ezaugarri hauekbete behar ditu:



Eskaintza
 Enpresa batek salduko dituen produktuen kopurua erabakitzeko kontuan hartu behar du zenbateko prezioan saldu ahal dituen. Horretarako erreparatu behar dio makinariari, instalazioari… Produzio kostuak merkatuan ordainduko dutena baino handiagoa bada enpresek produktua murriztuko dute. Baina alderantziz gertatzen bada enpresek ahaleginduko dira gantzia gehiago lortzen.

Eskaria
Honek kontsumitzaileen ikuspuntua hartzen du. Produktu baten prezioa igotzean eskaria nahi ta nahi ez jaisten da, beharrezko ondasunak izan ezik, hala nola, janaria, sendagailak etb. Kontsumitzaile batzuk dirua beste gauza batzuetan gastatzea hobeagoa dela pentzaten dutelako edo ezin dutelako  aurre egin kostuei.

Hala ere muga batzuk daude prezioak noraino jaisteko.  Hau da, prezioa  ez da bakarra eskariari kalte egiten due, lehentasunak eta jarrerak ere.
Produktu bat modan jartzen bada eskaria ere igotzen da, eskariak kantitate gehiago nahi dutelako edozin prezioan.
Produzitzaileak preferenztiak manupulatu ahal dute publizitatearekin eta jendearen jarrerak aldatu.

Oreka puntua

Kontsumitzzaileen helburu nagusia produktu batetik ahal duten diru gutxien ordaintzea da; beste aldetik produktoreen helburu nagusia produktuak ahal duten kantitate handienean saltzea da. Prezio altuak badira kontsumitzaileak interesa galdu eta azkenean produktua erosi gabe uzten dute. Aitzitik prezio baxuegiak badira fabrikatzaileak ezin dituzte irabiziak lortu produktuak ekoizten jarraitzeko. Horregatik  oreka puntu bat builatu behar dute, bientzat errentagarria izateko eta biek zerbait positiboa irabazteko. Nahiz eta erraza dirudi arazo asko ditu, esate baterako; Lokalizazioa, merkatuaren tamaina, edota denbora.




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Oharra: blogeko kideek soilik argitara ditzakete iruzkinak.